Fridez Dóra kémiatanár Szegedről, és Dr. Murányi Zoltán, az egri Eszterházy Károly Katolikus Egyetem tanára voltak vendégeink a G7 28. óra adásában. Ezúttal az „átképzett”, rövid ciklusú képzést követően – például – kémiát tanítani kezdő pedagógusok voltak a témánk.

Dóra húsz év vegyészi, vegyipari munka után döntött úgy, hogy megvalósítja álmait, megszerzi a tanári képesítést, majd ezután két, Szeged környéki kis iskolában elkezdett kémiát tanítani. Eközben jelenleg dolgozik a matematikatanári diploma megszerzésén is.

Zoltán az ország egyik legismertebb kémiatanítási módszertanosa, rengeteg kísérleti bemutatót is tart (amelyekből számos az interneten is megtalálható), a Csillagvizsgáló és Tudományos Élményközpont vezetője. Mindketten Alapítványunk Mobillabor-tanárai, önkéntesei, számos kezdeményezésünk résztvevői.

Egyben tanár-tanítvány megközelítésben is ültek a stúdió asztalánál, és mutatták be két szemszögből a rövid ciklusú tanárképzés tapasztalatait, előnyeit és esetleges hátrányait, és fejtették ki véleményüket arról, hogy a jelenlegi tanárhiányos helyzetben az az elmúlt években megfigyelhető jelenség, hogy kezdik többen is az ilyen típusú átképzésre adni fejüket „felnőttkorban”. Mivel is járulhat hozzá a problémák enyhítéséhez? Milyen interakciókhoz vezethet egy iskolai tanárközösségen belül? Ezekről a kérdésekről is beszélgettünk vendégeinkkel a 28. óra aktuális adásában.

Fridez Dóra, átképzett kémiatanár, vegyész és Dr. Murányi Zoltán, főiskolai tanár,  Eszterházy Károly Katolikus Egyetem