TÁMOGASS!
Adószám: 18908965-1-43
Számlaszám: 16200106-11603384
KAPCSOLAT
info@sz2a.hu
 
HUN | ENG

Kémia Mobillabor

2019 októberében indult újra a Kémia Mobillabor kezdeményezés, amelyet Szabolcs juttatott el korábban sok vidéki iskolába. Eddig 484 iskola 25.400 tanulóját tudtuk eddig elérni az ország 431 településén, összesen 682 foglalkozáson.
A Kémia Mobillabor 2024. őszén folytatódik, még tovább bővülő tanárcsapattal. Eközben az érdeklődőket folyamatosan szeretettel várja a Digitális Mobillabor.

A Mobillabor állomásai

2019 szeptember és 2024 június között elért települések, iskolák, bemutatók és diákok száma:
431 Település
485 Iskola
682 Bemutató
25404 Diák

Szeretnéd, hogy a Mobillabor a ti iskolátokba is ellátogasson?

Keresd bizalommal a régiódban tevékenykedő Mobillabor tanárokat vagy vedd fel a kapcsolatot Alapítványunkkal!

Mobillabor tanárok

Észak-Magyarország
Bárány Zsolt Béla

Bárány Zsolt Béla

Megye: Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén Telefon: +36-30-337-8483 E-mail: baranyz@gmail.com

Bárány-Kis Mónika

Megye: Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén Telefon: +36-30-454-5677 E-mail: monoci@gmail.com
Darvas József

Darvas József

Megye: Nógrád Telefon: +36-20-431-6877 E-mail: drvs880@gmail.com
Ecsedi-Zoard-kep

Ecsedi Zoárd

Megye: Hajdú-Bihar Telefon: +36-30-630-6461 E-mail: ecsezoard@gmail.com
Hotziné Pócsi Anikó

Hotziné Pócsi Anikó

Megye: Hajdú-Bihar Telefon: +36-30-459-0513 E-mail: hotzinepocsianiko@totharpadgimnazium.com

Kertes Fruzsina

Megye: Hajdú-Bihar Telefon: +36-30-994-3976 E-mail: kertesfruzsina@gmail.com
Madarassi Márk

Madarassi Márk

Megye: Borsod-Abaúj-Zemplén Telefon: +36-20-476-5963 E-mail: madarassimark@gmail.com

Marchis Valér

Megye: Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén Telefon: +36-30-924-1296 E-mail: marchisv@gmail.com
Murányi Zoltán

Murányi Zoltán

Megye: Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén Telefon: +36-70-337-0054 E-mail: muranyi.zoltan@uni-eszterhazy.hu
Prokainé Hajnal Zsuzsanna

Prokainé Hajnal Zsuzsanna

Megye: Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén Telefon: +36-70-222-3699 E-mail: phajnalzsuzsa@gmail.com
SarkaLajos

Sarka Lajos

Megye: Szabolcs-Szatmár-Bereg, Borsod-Abaúj-Zemplén Telefon: +36-30-342-0144 E-mail: sarkalajos@gmail.com

Takács Sándor

Megye: Szabolcs-Szatmár-Bereg Telefon: +36-70-379-4825 E-mail: takacssandor74@gmail.com
Délkelet-Magyarország
Dudásné Kovács Erika

Dudásné Kovács Erika

Megye: Bács-Kiskun Telefon: +36-70-331-5010 E-mail: dudasnekovacserika@gmail.com
Fridez Dóra

Fridez Dóra

Megye: Csongrád-Csanád, Békés Telefon: +36-30-306-0076 E-mail: olaszd@gmail.com
Kiss Péter

Kiss Péter

Megye: Békés, Csongrád-Csanád, Jász-Nagykun-Szolnok Telefon: +36-20-411-1470 E-mail: kisspeter7327@gmail.com
Tóth Imola

Tóth Imola

Megye: Jász-Nagykun-Szolnok Telefon: +36-30-251-7380 E-mail: tothimola2@gmail.com
Dunántúl
Bölcskei Bence

Bölcskei Bence

Megye: Tolna, Baranya, Somogy Telefon: +36-30-552-6342 E-mail: bencebolcskei@outlook.com
Csiki Nikolett

Csiki Nikolett

Megye: Tolna, Baranya, Somogy Telefon: +36-30-863-9913 E-mail: csikinikolett.pseg@gmail.com
Berta Renata

Gerencsérné dr. Berta Renáta

Megye: Zala, Somogy Telefon: +36-30-506-1551 E-mail: berta.renata@pen.uni-pannon.hu
Kalydi György fényképe

Kalydi György

Megye: Győr-Moson-Sopron, Veszprém Telefon: +36-30-331-8264 E-mail: kalydigy@gmail.com
Kalydiné fényképe

Kalydiné Dubraviczky Tímea

Megye: Győr-Moson-Sopron, Veszprém Telefon: E-mail: dubraviczky.timea.tanarno@gmail.com
Kussinszkyné Ildikó

Kussinszkyné Takács Ildikó

Megye: Győr-Moson-Sopron Telefon: +36-30-246-5203 E-mail: suli2ildi@gmail.com
sdr

László Szilárd

Megye: Baranya Telefon: +36-70-554-2026 E-mail: laszloszilard@gmail.com
Nagy István

Nagy István

Megye: Tolna Telefon: +36-20-824-6998 E-mail: inagy1964@gmail.com
Németh Zoltán

Németh Zoltán

Megye: Vas, Zala Telefon: +36-94-554-226 E-mail: helyettes@vmg-sztg.edu.hu
Szabo Bence Farkas

Szabó Bence Farkas

Megye: Vas Telefon: +36-30-205-6322 E-mail: szabobencefarkas@bolyaigimnazium.elte.hu
Virhtné Kemes Klára

Virthné Kemes Klára

Ovilabor-Sulilabor Megye: Nagykanizsa és környéke Telefon: +36-30-504-1060 E-mail: kemes.klara@pen.uni-pannon.hu
Közép-Magyaország
CsFA

Csiki-Faludi Andrea

Ovilabor-Sulilabor Megye: Bp XIII. ker és környező települések Telefon: +36-20-370-2547 E-mail: andrea.faludi88@gmail.com
Dr Dóbéné Cserjes Edit

Dóbéné Cserjés Edit

Megye: országos, Bács-Kiskun, Pest Telefon: +36-30-369-8882 E-mail: dobe.edit@gmail.com
Fogarasi József

Fogarasi József

Megye: országos, Pest Telefon: +36-70-257-8865 E-mail: oldfogi@gmail.com

Kertész Pálma

Megye: országos, Pest Telefon: +36-70-222-0376 E-mail: palma.kertesz@t-online.hu
Keil Andrea

Keil Andrea

Megye: Komárom-Esztergom Telefon: +36-70-775-1688 E-mail: logolehrerin@gmail.com
Kádár Kata

Kádár Kata

Megye: Pest, Fejér Telefon: +36-20-368-3877 E-mail: kadar.katyusa@gmail.com
Kálmán Angála_fotó

Kálmán Angéla

Ovilabor-Sulilabor Megye: Székesfehérvár Telefon: +36-30-974-1789 E-mail: angelakalman3@gmail.com
Pataki Attiláné Gyöngyi

Pataki Attiláné Gyöngyi

Megye: Pest, Fejér Telefon: +36-30-487-0778 E-mail: patakigyongyi59@gmail.com
fénykép (P.né Deme Erika)

Pátrovicsné Deme Erika

Megye: Pest, Fejér E-mail: dmeerika@gmail.com
SzakmanyCsaba

Szakmány Csaba

Megye: Pest E-mail: csaba.szakmany@gmail.com
Vamine Hegyi Angela

Váminé Hegyi Angéla

Megye: Fejér Telefon: +36-30-855-3201 E-mail: hegyiangela69@gmail.com

Támogasd Te is a Mobillabort a gyerekek természettudományos oktatásáért!

Digitális Mobillabor

Bár a kísérleteket már korábban elkezdtük videóra rögzíteni, a Digitális Mobillabort 2020 tavaszán a pandémia nyomán indult távoktatás hívta életre. Ennek eredményeképpen a Mobillabor összes kísérletét elérhetővé tettük videók formájában, a hozzájuk tartozó magyarázatokkal együtt. Az összes kapcsolódó tartalom szabadon felhasználható.

Kézikönyvek tanároknak

Mobillabor

A programban részt vevő tanárok az Alapítvány által összeállított kézikönyvet használják a bemutatókhoz. Az anyagban szereplő ötletek, leírások természetesen szabadon felhasználhatók.

Ovilabor, Sulilabor

2021-ben született meg a „Belépő a tudás közösségébe” című EFOP-projekt keretében az „Ovilabor, Sulilabor – A természettudományok lenyűgöző világa: Érdekes, látványos, tanulságos természettudományos kísérletek gyűjteménye óvodai és kisiskolai foglalkozásokhoz” című kézikönyv pedagógusoknak.

A Mobillabor az iskolák szemszögéből

Visszajelzések

„Nagyon jól sikerült a bemutató, a gyerekek is nagyon élvezték, szeretnék, ha máskor is lenne ilyen! Hátrányos helyzetű településről van szó, és sajnos az iskolába más településről kijáró 72 éves kolléga nem mutat be kísérleteket, így elgondolkodva a mai napon arra jutottam, hogy lehet, hogy ezek a gyerekek ezeken a kísérleteken kívül nem is láttak több kísérletet, és még az is elképzelhető, hogy a továbbtanulásuk során sem sok kísérletet fognak látni, főleg ha nem is lesz az iskolájukban kémiatanítás. Szóval azt gondolom, nagyon jó helyre került ez a bemutató! Mivel ez volt az első alkalmam, nagyon izgultam, egészen az első kísérletig! Utána megnyugodtam, és én is nagyon jól éreztem magam, jó érzés volt látni a gyerekek örömét! Köszönöm szépen, hogy lehetőséget kaptam erre!”

„Egy aprócska falusi iskolában, a nyolcadik osztályban tartottam a bemutatót, egy hiányzás volt, így kilenc gyerek volt jelen. Mivel kevesen voltak, sok kísérletet saját maguk is megcsinálhattak. A termük nem tette lehetővé a tanórai kísérletezést, ezért most nagy öröm volt számukra, hogy elvittük nekik. Ismételten élmény volt!”

„Nagyon jó kezdeményezés, a gyerekek szó szerint ki vannak éhezve a kísérletekre. Én személy szerint be is vonom néhány kísérletbe a tanulókat, még a nem kifejezetten tanulókísérletekbe is. Sajnos sok iskolában probléma a szakos ellátottság hiánya. Igazi befogadó közösségbe csöppentem. Most debütált a szünet alatt készített kis asztalkám, melyet a jobb láthatóság miatt készítettem, és viszem magammal a bemutatókra.”

„Megtartottam saját iskolámban az első bemutatót. Saját tanítványaimnak mutattam be, akik nem hátrányos helyzetűek a kémia szempontjából, mert biológia tagozatosok, eggyel több az átlagnál a kémia is. Kíváncsi voltam a véleményükre. Rendkívül gondos volt az előkészítés, köszönet érte, hatalmas!! A diákok azt mondták, ha ezeket megcsinálom egykori iskolájukban, a mostani diákoknak tátva marad a szájuk, ezzel még azok is egyetértettek, akiknek volt bőven része kísérletben általános iskolában.”

„Kis iskola lévén, a 7. és 8. évfolyamos gyerekek (26 fő) együtt nézhették végig a Mobillaboros bemutatót. Délelőtt, tanítási időben fogadott az iskola, 1 tanítási óra és a szünet állt rendelkezésemre. A tanteremben nem volt vezetékes víz, ezért azt flakonban vittem magammal. Nagyon kevés hely állt rendelkezésemre mind az anyagok és eszközök előkészítésére, mind a bemutatásra. Nagyon jól éreztem magam, és a gyerekek aktivitásából levont következtetésem az, hogy ők is hasonló érzésekkel mentek a következő órára.”

„A diákok nagyon lelkesek voltak, és lehetett őket vezetni a kísérletek tanulságaira és magyarázataira. Sajnos itt is utazó kémiatanár kolléga látja el az órákat, pedig a terem szép, felszerelt, ideális a kémiaórák megtartására.”

„Nagy szeretettel vártak, a hetedik és a nyolcadikosok is ott voltak. Nincs kémia tanár, a gyerekek még labor eszközöket sem láttak élőben. Az elején féltek is kicsit, aztán belejöttek szépen.”

„A foglalkozás időtartamát két órában adtam meg (a fizikus kolléga ezért nem ment haza). A titkárnő, a kémia és a fizika szakos kolléga is részt vett a foglalkozáson. Négy tanulókísérleti csoportot alakítottam ki, a füstérzékelőt már korábban letakartattam. A bemutató során újfent tapasztaltam, hogy kérdéseimre, problémafelvetéseimre nehezen kaptam (egyáltalán releváns) válaszokat. A laza, humoros stílusom, az elfogadó attitűd szokatlan volt, a foglalkozás közben értették meg, hogy nyugodtan hozzászólhatnak, kérdezhetnek, nincs félnivalójuk.”

„A tanárnő azzal a kéréssel fordult hozzám, hogy jövőre, amennyiben lehetséges, térjek vissza hozzájuk. Nagyon jó élmény volt ez a bemutató is mindannyiunknak.”

„Amelyik kísérlet engedi és van jelentkező a diákok között, segítségül hívom őket. Lehet, hogy kicsit bátortalanok az elején (hiányzik a rutin, ki kell állni a társaik elé), de ügyesen dolgoznak és büszkék magukra, hogy ők és jól végezték a kísérletet vagy annak egy részét. Rendkívül örülnek a tanulói kísérleteknek.”

„A kolléga jól felépített tanóráján a tehetséggondozás éppúgy jelen volt, mint a felzárkóztatás. Az órán a legnagyobb kihívás a gyerekek figyelmének, érdeklődésének felkeltése, fenntartása, a motiválás, mely maradéktalanul megvalósult.”

„A terem felszerelése nem kísérletezésre berendezett (sem gáz, sem vízcsap nincs). Azonban a lelkes diákok fegyelmezetten dolgoztak. Egy tizedikes diák segítette a munkámat, közösségi szolgálat keretében.”

„Az iskolában nagyon örültek a bemutatónak, hiszen itt sem kísérleteznek kémia órán (agrármérnök végzettséggel tanít a kolléganő). Nagyon köszönték a lehetőséget! Sok támogatót kívánnak az Alapítványnak, és várnak jövőre is! Videót és fényképeket is készítettek, ezt felteszik az iskola honlapjára.”

„Nagyon fantasztikus dolog ez a mobillabor!!! Köszönöm, hogy részese lehetek. A gyerekek és nem utolsó sorban a pedagógusok is nagy szeretettel hívnak vissza bennünket és kérdik, hogy ugye lesz folytatása.”